Polski English Français
Kongres Kobiet
Kongres Kobiet

  

Media społecznościowe na Letniej Akademii Kongresu Kobiet

Dodano: 3 września 2014

Do zaprzyjaźnienia się z mediami społecznościowymi i wykorzystywania ich atutów w swojej promocji przekonywały na Letniej Akademii Kongresu Kobiet Jowita Michalska i Barbara Nowacka.

Gdzie można dzisiaj znaleźć 15 mln. Polaków i dotrzeć do nich bez wychodzenia z domu?

Oczywiście na Facebook'u, dlatego jest to jedno z najważniejszych mediów, do którego warto się przekonać i używać go w Kampanii wyborczej czy marketingowej. Bez względu na to, czy promujesz siebie jako osobę publiczną czy promujesz jakąś markę, warto zapoznać się z mediami społecznościowymi, bo jest to dzisiaj coraz większa i codziennie rosnąca grupa ludzi do których można dotrzeć – przekonuje Jowita Michalska. Zachęca również do poświęcenia trochę czasu na zdobycie umiejętności, ułatwiających poruszanie się po mediach społecznościowych, dla zdobycia jak największej liczby fanów, którzy będą coraz częściej lajkowali nasze działania i będą coraz bardziej zainteresowani tym, co robimy.

Jaki będzie tego efekt? Na pewno będą opowiadać o tym innym, w związku z czym nasza komunikacja będzie miała coraz szersze i szersze kręgi.

 

 

Komu wierzymy?

Większość z nas ufa opiniom znajomych – także tych w internecie. Serwisy społecznościowe są zatem naturalnym źródłem wymiany opinii.

 

Dlaczego warto używać sieci społecznościowych do kontaktu z kobietami?

- Kobiety spędzają 8% więcej czasu w sieci niż mężczyźni.

- Szczególnie intensywnie ten czas poświęcają na budowanie sieci społecznej, kontakty międzyludzkie, budowanie i utrzymywanie relacji ze znajomymi i rodziną.

- 56% kobiet deklaruje, że są w sieci by być w kontakcie z ludźmi (46% mężczyzn).

- Kobiety spędzają 40% więcej czasu na działaniach w social mediach niż mężczyżni.*

 

Jak używamy internetu?

- 89% wysyła i otrzymuje maile, szuka informacji o produktach i usługach,

- 61% czyta newsy w sieci,

- 54% korzysta z bankowości elektronicznej,

- 52% pisze komunikaty w social mediach,

- 50% używa serwisów związanych z podróżowaniem.

Socjal media w Europie

- 73% Europejskich użytkowniczek i użytkowników Internetu używa sieci mediów społecznościowych - social network sites. To około 347 millionów ludzi.

- Facebook najpopularniejszy - 62% użytkowników.

- Twitter - 16%. Najbardziej wpływowy – media! 

- Vkontakte – Europa środkowo-wschodnia. 12% z UE, ale też cała Ukraina, Rosja, Białoruś, etc.

- Pinterest, Instagram – „kobiece”, bazujące na multimediach.

 

Dobra kampania w mediach społecznościowych to:

- Planowana długofalowo

- Dobrze sprofilowana

- Interaktywna

- Multimedialna

- Wielokanałowa

- Wymagająca akcji

- Wpływająca na życie w realu

Zatem drogie Panie - Profil/stronę załóżcie już teraz i prowadźcie systematycznie! Dbajcie o wiarygodność – nie udawajcie kogoś, kim nie jesteście. Wrzucajcie „dobre” zdjęcia i czyńcie to z rozwagą, pamiętając o spójności przekazu z wizerunkiem.

 

Barbara Nowacka - kanclerz Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych. Informatyczka, MBA, aktywistka społeczna, działaczka ruchów lewicowych i antywojennych. Z ruchem feministycznym związana od 1993 roku (Telefon Zaufania dla Kobiet), potem z Federacją Młodych Unii Pracy (FMUP) i Unią Pracy. Bezpartyjna kandydatka koalicji Europa Plus Twój Ruch do parlamentu Europejskiego. Współzałożycielka i wiceprezeska Fundacji im. Izabeli Jarugi-Nowackiej.

Jowita Michalska - managerka z 20 letnim doświadczeniem na rynku marketingu i mediów. Przez długi czas związana ze światem dużych korporacji z obszaru telekomunikacji i energetyki, obecnie prowadzi Fundację zajmującą się m.in. edukacją w zakresie technologii i kapitału społecznego. Zasiada w radach i jury różnych instytucji i projektów. Jej pasją są media społecznościowe i ich wpływ na zmiany w globalnej komunikacji.